Labdien!
Ir pagājis zināms laiks pēc kursiem profesionālās izglītības iestāžu datortīklu administratoriem, IT speciālistiem par e-izglītības vides MOODLE serveru izveidi. Projekta ietvaros mēs organizējām seminārus skolu direktoriem un mācību pārziņiem par MOODLE e-mācību vides un MyKoob e-žurnāla ieviešanas iespējām (vasarā ir paredzēts izlaist MOODLE pieinstalējamus moduļus savienojumam ar MyKoob, kā autentifikācijai, tā atzīmju sinhronizēšanai). Pielikumā ir direktoru semināra diskusijas kopsavilkums.
Droši vien pa šo laiku ir veiktas iestāžu serveru instalācijas, uzkrāta pieredze, izveidota vīzija, kā jūsu organizācija lieto vai gatavojas lietot e-mācības. Aicinu šajā slēgtajā e-kursa forumā dalīties savās pārdomās, sasniegumos un problēmās.
Profskolu projekta ietvaros mums ir iespēja sniegt jums tehnisku atbalstu kā attālināti, tā izbraucot uz vietas, kā arī, ja nav iespējas skolai veidot savu serveri, ir iespēja izmantot gatavu LU vidi skolas.lu.lv.
Lūdzu nosūtiet šo ziņu kaimiņu skolu, tehnikumu IT cilvēkiem, kas varbūt nebija kursos un šo ziņu nesaņem.
Šobrīd ir ļoti svarigi apzināt situāciju un sakoordinēt tālākās darbības. Lūdzu tuvākajā laikā atbildiet šajā forumā, vai sūtiet uz e-pastu imants.gorbans@lu.lv atbildes uz šadiem jautājumiem:
1) Vai jūsu prof. izgl. iestādē darbojas MOODLE e-izglītības serveris? Ja jā, tad vai tas jau tiek produktīvi lietots (kaut vai dažos priekšmetos, studiju kursos), vai tikai tiek testēts. Raksturojiet sava servera tehniskos parametrus (operētājsistēma, Moodle versija, procesora kodolu skaits, RAM, HDD).
2) Vai skola lieto LU (skolas.lu.lv) vai RTU (eduspace.lv) piedāvātās MOODLE vides? Ja jā, cik lielā mērā, cik tur ir e-kursu, aptuveni cik no tiem tiek aktivi lietoti.
3) Cik skolotāji/ pasniedzēji un cik aptuveni skolēni/ studenti jūsu izglītības iestādē lieto MOODLE?
4) Kāda ir izglītības iestādes nākotnes vīzija attiecībā uz MOODLE lietojumu? Kādu pozitīvo pieredzi esat uzkrājuši šajā jomā?
5) Kāda palīdzība ir nepieciešama, tajā skaitā tehniska (pa http, ssh vai izbraukums). Varbūt nepieciešama saruna ar skolas vadību un metodiķiem, skolotājiem/ pasniedzejiem izglītības iestādē uz vietas. Kāda palīdzība vēl būtu nepieciešama?
Gaidu Jūsu atbildes.
Veidosim mūsu izglītības sistēmu labāku!
Ar cieņu,
projekta IT konsultants,
LU DF docents Imants Gorbāns
Labdien!
- no Rīgas Uzņēmējdarbības koledžas.
Atbildot uz jautājumiem par Moodle serveri.
1) Moodle vide darbojas (moodle.ruk.lv) taču ar produktivitāti pagaidām ir švaki. Esam pašos sākumos un cerams ka pa īstam (ja tikai pasniedzēji veidos savus priekšmetus) process aizies no nākamā mācību gada.
Serveris SMEserver (uz Red Hat balstīts), Pentium DualCore (apm E5400), 4GB ram, 0,5 TB HDD
2) Nē
3) Paigaidām sākumā 5 skolotaji un apmēram 20 studenti
4) Izveidot maksimāli daudz priekšmetus apmācībai uz moodles platformas, lai atvieglotu pasniedzēju darbu un ieinteresētu audzēkņus
5) Pagaidām paši tiekam galā. Galvenās problēmas laika trūkums un grūti iesaistīt pasniedzējus.
- no Rīgas Uzņēmējdarbības koledžas.
Atbildot uz jautājumiem par Moodle serveri.
1) Moodle vide darbojas (moodle.ruk.lv) taču ar produktivitāti pagaidām ir švaki. Esam pašos sākumos un cerams ka pa īstam (ja tikai pasniedzēji veidos savus priekšmetus) process aizies no nākamā mācību gada.
Serveris SMEserver (uz Red Hat balstīts), Pentium DualCore (apm E5400), 4GB ram, 0,5 TB HDD
2) Nē
3) Paigaidām sākumā 5 skolotaji un apmēram 20 studenti
4) Izveidot maksimāli daudz priekšmetus apmācībai uz moodles platformas, lai atvieglotu pasniedzēju darbu un ieinteresētu audzēkņus
5) Pagaidām paši tiekam galā. Galvenās problēmas laika trūkums un grūti iesaistīt pasniedzējus.