Tematiskais plānojums
Pārsteidzošās figūras – leņķis un trijstūris.
9 stundas
Tematiskais plānojums
|
Nr. |
Tematā sasniedzamais rezultāts no programmas |
Stundas temats |
Stundā sasniedzamais rezultāts |
Atbalsta materiāli |
Mācību līdzekļi |
Komentāri un ieteikumi |
|
|
Uzd. nr. |
Citi atbalsta materiāli |
||||||
Trigonometriskās funkciju vērtības vienības riņķī |
1. |
Izprot pagrieziena leņķa jēdzienu. Lieto trigonometrisko funkciju definīcijas vienības riņķī. Izmantojot kalkulatoru, datoru vai tabulas, atrod leņķa lielumu, ja zināmas tā trigonometrisko funkciju vērtības un otrādi. Izmanto vienības riņķi, lai noteiktu sakarības starp trigonometrisko funkciju vērtībām.
|
Kas tas ir – pagrieziena leņķis? |
Zina, kā veidojas vienības riņķa līnija. |
1. |
VM. Pagrieziena leņķis.
|
|
Lieto leņķa jēdziena paplašinājumu I un II kvadrantā. |
Noskaidro, ko nozīmē pagrieziena leņķis. |
|
|||||||
Zīmē pozitīvus un negatīvus pagrieziena leņķus, izmantojot vienības riņķa līniju. |
|
|||||||
2. |
Trigonometrisko funkciju definīcijas. |
Zina trigonometrisko funkciju definīcijas vienības riņķī. |
2. |
VM. Trigonometriskās funkcijas vienības riņķī I. |
|
|
||
Iegūst sakarības trigonometrisko funkciju vērtību zīmēm vienības riņķī. |
||||||||
Nosaka trigonometrisko funkciju vērtības, izmantojot vienības riņķi. |
||||||||
3. |
Trigonometrisko funkciju vērtības |
Nosaka leņķu lielumus, ja zināmas to trigonometrisko funkciju vērtības, izmantojot kalkulatoru vai datoru. |
3. |
VM. Trigonometriskās funkcijas vienības riņķī II. |
Nepieciešami kalkulatori vai datori (vismaz 1 katram pārim). |
|
||
Konstruē leņķus vienības riņķī, ja zināmas to trigonometriskās vērtības. |
||||||||
Sinusu un kosinusa teorēmas
|
4. |
Lieto sinusu teorēmu, kosinusu teorēmu. Aprēķina trijstūrī ievilktas un ap trijstūri apvilktas riņķa līnijas rādiusu.
Atrod uzziņas literatūrā nepieciešamās formulas, lai aprēķinātu trijstūra elementus un laukumu.
|
Sinusu un kosinusa teorēmas. |
Iegūst sinusu un kosinusa teorēmas, pierādot tās. |
4. 5. 6. |
VM. Trijstūra mediānas, bisektrises, augstumi, malu vidusperpendikuli. VM. Ievilkts / apvilkts trijstūris.
Geonext faili
PowerPoint prezentācija „Trijstūru veidi” |
|
Var piedāvāt pusei skolēnu pierādīt sinusu teorēmu, bet otrai pusei – kosinusa teorēmu. Pēc tam apvienoties pāros, lai katrā būtu abas teorēmas. Katrs izstāsta savu teorēmu un pierādījumu, atbild uz jautājumiem, bet otrs stāstījuma laikā pieraksta pierādījumu. (svarīgi ir mācīt skolēniem lietot pareizu matemātisku valodu, t.i., runāt, stāstīt!) |
Aprēķina trijstūra elementus, izmantojot iegūtās teorēmas. |
||||||||
5. |
Trijstūra elementu aprēķināšana, izmantojot sinusu un kosinusa teorēmas |
Aprēķina trijstūra elementus. |
7. |
Geonext faili T-4.1., T-4.2., T-4.3., T-4.4. PowerPoint prezentācija „Taisnleņķa trijstūris un tā elementu aprēķināšana” |
Datori ar Geonext programmu. |
Var uzdot skolēniem mājā atkārtot par taisnleņķa trijstūri un tā elementu aprēķināšanu, izmantojot prezentāciju. |
||
Izmanto IT ģeometrijas zīmējumu veidošanā. |
||||||||
Atrod uzziņas literatūrā vajadzīgās formulas. |
||||||||
Trijstūra elementu aprēķināšana |
6. |
Veido aprakstam atbilstošus zīmējumus, lietojot pieņemtos apzīmējumus vienāda garuma nogriežņu un vienādu leņķu attēlošanai. Plāno risinājumu, aprēķinot trijstūra elementus un laukumu. Aprēķina trijstūra elementus un laukumu. Novērtē skaitliskās atbildes precizitātes nozīmi teorētiskos un praktiskos uzdevumos. Sadarbojas, veicot pētnieciskos un praktiskos darbus par trijstūriem. Prezentē pētnieciskos un praktiskos darbos par trijstūriem iegūtos rezultātus. Atrisina praktiska satura uzdevumus, izmantojot sakarības trijstūrī. |
Trijstūra elementu aprēķināšana. |
Veido uzdevuma nosacījumiem atbilstošus zīmējumus. |
8. |
|
|
|
9. |
|
|||||||
Aprēķina trijstūra elementus. |
|
|
||||||
7. |
Trijstūris – palīgs mērījumos |
Plāno savu darbību praktiskas problēmas atrisināšanai |
10. |
Geonext fails |
Nepieciešams nodrošināt ar vajadzīgajiem materiāliem Mērītāja izgatavošanai (skat.uzd.).
|
Svarīgi pievērst skolēnu uzmanību matemātiskā modeļa nozīmei praktiska satura uzdevumu risināšanā. |
||
Sadarbojas, veicot praktisko darbu dabā. Atrisina praktiska satura uzdevumu par trijstūra sakarību izmantošanu mērījumos dabā. |
|
|||||||
8. |
Prezentē praktiskā darba rezultātus. |
|
|
Skolotājam ir iespēja uzdevumu vienkāršot vai papildināt ar uzdevumiem par mērvienībām atkarībā no skolēnu spējām un sagatavotības. |
||||
Novērtē un izdara secinājumus par praktiskajā darbā iegūtajiem rezultātiem. |
|
|
||||||
|
9. |
|
Nobeiguma pārbaudes darbs. |
|
|
ND |
|
Var izmantot projekta piedāvāto ND. |